اقتصادیکرمانشاه

اختصاص ۸۷ میلیارد تومان اعتبارات زیرساخت و کمک های فنی و اعتباری به حوزه دانش بنیان 

به گزارش پایگاه خبری ماد،  معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در پنجمین نشست ستاد هماهنگی و عملیات توسعه اقتصاد دانش بنیان استان که با حضور مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: با توجه به عنوان شعار سال و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، توجه به این حوزه در اولویت کاری مدیریت ارشد استان قرار دارد.

 

وی افزود: خوشبختانه در قانون‌ بودجه سال جاری، ۱۰ درصد از درآمد حوزه تملک دارایی ها نوع یک به حوزه طرح های دانش بنیان اختصاص یافته است که رقمی در حدود ۸۷ میلیارد تومان است.

 

دکتر باباخانی با اشاره به اینکه این اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی توزیع می شود در ادامه عنوان کرد: دستگاه های مربوطه باید هر چه سریع تر پروژه های پیشنهادی خود را در زمینه دانش بنیان با رویکرد افزایش بهره وری آن ها به سازمان برنامه ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: همچنین از این منابع می توان برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارایه شده به شرکت های دانش بنیان بهره گرفت.

 

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه کرد: علاوه بر این مراکز رشد و مجموعه های دانش بنیان وابسته به بخش دولتی می توانند از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی از این اعتبارات برای تکمیل زیرساخت ها و یا کمک های فنی و اعتباری استفاده کنند.

 

وی صندوق پژوهش و فناوری زاگرس را ظرفیت خوبی برای کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان توصیف کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند با ارائه تسهیلات، به توسعه کمی و کیفی این شرکت ها کمک کند.

 

همچنین در نشست مصوب شد سازمان برنامه در مورد دریافت مجوز کمک بلاعوض به شرکت های دانش بنیان جدید التاسیس و همچنین امکان افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری زاگرس اقدام کند و اخذ مجوز انعقاد قرارداد عاملیت این صندوق در قالب تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ پیگیری شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا