قضاییکرمانشاه

سامانه پنجره واحد زمین راهی برای مقابله با فساد و کاهش ورودی پرونده هاست

به گزارش مادنیوز ، پورمند  با اشاره به همگامی با دولت الکترونیک با راه اندازی این سامانه گفت بر اساس سیاست های قوه قضاییه که بخش عمده آن در سند تحول قضایی متبلور است ، طراحی برنامه های پیشگیرانه بر اساس استاندارد های روز و در حوزه پیشگیری های فرهنگی ، وضعی و حقوقی _ قضایی انجام می شود و سعی ما بر آن است با پرهیز از بخشی نگری به سمت برنامه هایی با اشتراک داده ها و با توان نیروی انسانی بخش عمده ای از مشکلات را ساماندهی کنیم.

 

وی افزود در همین راستا و در حوزه  آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق ، حاشیه نشینی و موضوعات کلان دیگر با وزارت کشور و دیگر سازمان های مربوطه و با هم افزایی و تدوین برنامه های کاربردی طراحی و اجرا می شود.

 

دکتر پورمند اضافه کرد امروز علاوه بر تهاجمات خارجی در این حوزه با تهاجمات داخلی که توسط برخی سودجویان حادث می شود، مواجهیم. بنابراین نمی توانیم با کسانی که امنیت محیط زیست را دچار مخاطره می کنند به ملایمت و مدارا برخورد کنیم.

 

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطر نشان کرد سیاست قوه قضائیه آن است که با اقدامات پیشگیرانه و ریشه یابی علل بوجود آمدن جرائم پر تکرار و ارائه راهکارهای مقابله با آنها با استفاده از شیوه های فناورانه و کار مشترک با وزارت خانه ها و سازمانهای مرتبط تعریف و اولویت بندی کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد سامانه پنجره واحد گفت این سامانه وظایف ما را بر دوش نمی کشد بلکه به درستی قضاوت خواهد کرد چه کسانی در انجام کار صادقانه عمل می کنند.

 

وی افزود به یقین بدون نظارت کامل و کافی، این سامانه نخواهد توانست بازدهی مناسب را داشته باشد و امیدواریم با توجه به اثرات روانی ایجاد شده توسط آن بتواند در کاهش چشمگیر تخلفات موثر واقع شود.

 

دکتر پورمند با اشاره به وظایف و کارکرد این سامانه یادآور شد این سامانه خدمات را در حوزه دولت الکترونیک از جمله صدور مجوزها را تسهیل خواهد کرد و از اعمال نظر های شخصی در صدور مجوزها جلوگیری خواهد کرد و با این شیوه اعتماد عمومی را بالا خواهد برد.

 

وی افزود کارکرد دوم آن است که با استفاده از اطلاعاتی که از طریق ماهواره کسب خواهد کرد در کوتاهترین زمان ممکن تغییرات را در حوزه زمین تشخیص خواهد داد و با پالایش اولیه بر اساس شاخص های هوش مصنوعی تخلفات را به اطلاع مدیران خواهند رساند.

 

در ادامه از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان کرمانشاه به عنوان ششمین استان کشور رونمایی شد و مقرر شد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه بر آن نظارت کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا