کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
استفاده از مشورت و همفکری با بزرگان استان، راهگشا و اثربخش است

استاندار کرمانشاه میزبانی استان از زائران اربعین حسینی را یک افتخار معنوی بزرگ و در عین حال یک ظرفیت ویژه اقتصادی دانست و از صاحبنظران و بزرگان استان خواست که با همفکری و همراهی به میزبانی شایسته استان در اربعین کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ماد، دکتر محمد طیب صحرایی در نشست صمیمی با جمعی از معتمدان و بزرگان استان که آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و دکتر مصری نایب رئیس و دکتر رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند، افزود: در هر جایگاه و مسئولیتی هستیم باید از مشورت، همفکری و تجارب ارزنده بزرگترها و صاحبنظران استفاده کنیم. این کار علاوه بر اینکه دستور اسلام است، قطعاً منجر به گشایش و برکت در کارها خواهد شد.

وی تصریح کرد: چنانچه بتوانیم از ظرفیت بزرگان و معتمدان استان استفاده کنیم حتماً شاهد اتفاقات خوب و مبارکی در استان خواهیم بود.

مقام عالی استان از مهمانان حاضر در مراسم خواست که هر کدام با معرفی 5 الی 10 نفر از دیگر فرهیختگان استان در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های کرمانشاه در حوزه های مختلف کمک کنند تا استان شاهد حضور سطح بزرگ و تاثیرگذاری از بزرگان خود که دارای نقش موثر و ارزنده ای هستند، باشد.

دکتر صحرایی از تشکیل یک گروه بزرگ از صاحبنظران استان برای پیگیری و تکمیل نیازهای اربعین حسینی در استان خبر داد و بیان داشت: ما خدمت به زوار و مراسم اربعین را در پیش رو داریم و انجام هر گونه کار و تلاش برای برگزاری این آیین معنوی با عظمت یک افتخار است و علاوه بر جنبه معنوی ویژه آن، یک رویداد موثر در شکوفایی اقتصادی و توسعه زیرساخت ها محسوب می شود. کرمانشاه در طول تاریخ به عنوان محل عبور زائرین گرانقدر حضرت امام حسین(ع) شناخته شده و به این  خدمتگزاری مفتخر بوده است.

وی بیان داشت: این گردهمایی می تواند شروع یک گفتگوی مبارک برای کرمانشاه و زمینه ساز و همراه با برکت بیشتر برای دیگر کارها در استان باشد زیرا هر کاری که با نام حضرت سید الشهدا (ع) همراه باشد، قطعاً دارای خیر و برکت خواهد بود.

دکتر صحرایی اظهار داشت: این مراسم یک گلریزان فکر، ایده و کار برای برگزاری مراسم اربعین در کرمانشاه خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای حل مشکلات و مسائل موجود، تصریح کرد: نظر و برداشت قطعی بنده این است که کرمانشاه اگر مشکلاتی دارد اما به لطف الهی ظرفیت و فرصت های بسیاری زیادی هم برای توسعه دارد و باید بتوانیم با همفکری و همکاری مناسب از این ظرفیت ها برای بالندگی کرمانشاه استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “بزرگترین منابع هر کشور نیروی انسانی آن است” گفت: بزرگترین سرمایه استان کرمانشاه، نیروی انسانی است و در این میان حتماً بزرگترها و صاحبنظران جایگاه ویژه ای دارند.

در این مراسم تعدادی از معتمدان و شخصیت های استان به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود درباره مسائل و مشکلات کلان استان پرداختند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا