اخبار استان هاایلام

ضریب محرومیت در توزیع اعتبارات روستایی لحاظ میشود

استاندار ایلام با بیان اینکه شاخص توزیع اعتبارات در استان و شهرستان‌ها براساس جمعیت، وسعت و ضریب محرومیت است، گفت: ضریب محرومیت در توزیع اعتبارات شهرستانی لحاظ می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد _ حسن بهرام‌نیا امروز چهارشنبه ۴ مرداد ماه در همایش دهیاران استان با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز حکمرانی اسلامی مردم‌سالاری دینی است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولان با رای مردم برای ارائه خدمت به مردم انتخاب می‌شوند و از جمله مصادیق آن نقشی است که دهیاران بر عهده دارند.

 

وی اظهار کرد: دهیاران نقش کلیدی و تاثیرگذار در رضایت همه‌جانبه مردم و حلقه وصل مردم و دولت هستند، لذا نقش حکمرانی اسلامی از صدر تا ذیل به همین شکل تعریف شده و هدف نهایی و غایی حکمرانی اسلامی، رضایتمندی مردم است.

 

دکتر بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه دهیاران نقش تأثیرگذاری در رضایت مردم و استیفای حقوق مردم دارند، افزود: ۳۷۵ دهیاری در سطح استان فعال هستند که همان نقشی که یک شهردار باید اجرا کند به همان میزان نیز دهیاران باید در سطح روستاها عمل کنند.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه شاخص توزیع اعتبارات در استان و شهرستان‌ها براساس جمعیت، وسعت و ضریب محرومیت است، تصریح کرد: ضریب محرومیت در توزیع اعتبارات شهرستانی لحاظ می‌شود.

 

وی اضافه کرد: توازن پرداخت اعتبارات عمرانی و جاری از ۴۰ درصد و ۶۰ درصد در سال گذشته برای دهیاری های درجه یک، دو و سه به ۵۰ درصد برای هر کدام تغییر کرد.

 

بهرام‌نیا گریزی نیز به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان زد و ادامه داد : انتقال این پرونده تحول خوبی را در توزیع اعتبارات از قبل ارزش افزوده و یک درصد فروش نفت که رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده به وجود خواهد آورد و بخش عمده ای از این اعتبار به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری هدایت می‌شود که رقم قابل‌ملاحظه‌ای است.

 

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: ۷۰۰ میلیارد‌ریال اعتبار قبل از پایان سال جاری به شهرداری های استان برای خرید کامیون حمل زباله اختصاص می یابد، همچنین یک دستگاه آتش نشانی با نردبان ۵۳ متری و در مجموع حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق وزارت کشور اختصاص خواهد یافت.

 

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه اربعین از احداث ۲۰ کیلومتر بزرگراه طی سال گذشته در استان خبر داد و یاد آور شد: اقدامات بزرگی در بخش‌های مختلف مسیرهای منتهی به مرز مهران انجام و یا در حال انجام است، ساخت ۲ سردخانه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال از امروز برای ایام اربعین آغاز شده است.

 

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) دراین استان ، گفت: قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای تامین آب ۱۲۸ روستای استان با اعتبار پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال منعقد شده که تعداد این روستاها با رایزنی صورت گرفته به ۲۰۰ روستا با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

در این همایش از دهیاران برتر تجلیل بعمل آمد و پرتره استاندار ایلام از طرف دهیاران به دکتر بهرام‌نیا اهدا شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا