اخبار استان هاایلام

مدیران شعب بانکی که بادستورالعمل‌های استانی و ملی همراهی نکنند برکنار می‌شوند

استاندار ایلام گفت :با جزیره‌ای عمل کردن نمی‌توان تعهدات نهضت ملی مسکن را اجرایی کرد لذا اگر مدیران شعب بانکی خلاف تصمیمات استانی عمل کنند ترک فعل محسوب شده و برکنار خواهند شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد _ دکتر حسن بهرام‌نیا روز شنبه ۲۱ مردادماه در نشست شورای تأمین مسکن استان ایلام یکی از اولویت‌های مهم دولت مردمی ایران قوی را تأمین مسکن مردم عنوان کرد و با تأکید بر تسریع در روند اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: مردم از ما انتظار دارند، پرداخت به‌موقع تسهیلات ساخت مسکن در جهش مسکن‌سازی از ضروریات است و مدیران شعبی که نتوانند در این راستا ایفای نقش کنند برکنار می‌شوند.

دکتر بهرام‌نیا افزود: با جزیره‌ای عمل کردن نمی‌توان تعهدات نهضت ملی مسکن را اجرایی کرد و اگر مدیران شعب بانکی خلاف تصمیمات استانی عمل کنند ترک فعل محسوب شده و مدیر شعب مربوطه در مرحله اول اخطار کتبی و در صورت تکرار، برکنار خواهد شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: بانک‌ها در حوزه اشتغال‌ در سال گذشته خوش درخشیدند و باید همین رویکرد نیز در حوزه پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز استمرار یابد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: مدیران بانک‌ها باید خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشند و در عین حال نیز باید پاسخگوی عملکرد خود در حوزه نهضت ملی مسکن باشند و هیچ عذری هم در این راستا پذیرفتنی نیست.

وی با اخطار به بانک‌های خصوصی استان نیز گفت: نمی‌توان از سرمایه‌های مردم استفاده کرد اما به مردم خدماتی ارائه نداد، این رویکرد هیچ دردی از مردم را حل نمی‌کند، بانک‌های خصوصی چنانچه همراهی لازم را نداشته باشند از خدمات محروم می‌شوند و استان نیز نیازی به وجود چنین بانک‌هایی نخواهد داشت، لذا همکاری‌ها باید دوسویه باشد.

دکتر بهرام‌نیا در پایان با بیان اینکه در مجموع سالانه یک میلیون مسکن نیز ساخته می شود، اظهار کرد: روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن باید به عنوان یکی از اهداف مهم دولت تسریع و تدابیر زیر‌ساختی با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات نهضت ملی مسکن براساس قانون جهش باید بصورت ضمانت زنجیره ای باشد و این وحدت رویه باید نصب‌العین همه بانک‌ها قرار گیرد و از اقدامات سلیقه‌ای پرهیز شود.

وی با بیان اینکه شرایط پرداخت تسهیلات از طرف بانک ملی استان به کلیه بانکها اعلام و رونوشت آن هم باید به کلیه فرمانداری‌ها ابلاغ شود‌، افزود: متقاضیان دریافت نهضت ملی مسکن چنانچه خلاف آنچه در این جلسه بعنوان مصوبه تصویب شده را مشاهده کردند، به فرمانداری‌ها و یا بازرسی استانداری ایلام گزارش دهند تا با شخص خاطی برابر قانون برخورد شود.

لازم به ذکر است، در این جلسه مصوب شد تا وضعیت پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بصورت هفتگی بررسی شود. همچنین هر هفته لیست افراد متقاضی تسهیلات علاوه بر ثبت در سامانه بصورت فیزیکی نیز در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد. علاوه بر این بانک‌ها همچنین مکلف به انعقاد قرارداد با متقاضیان ظرف یک ماه شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا