اخبار استان ها

در انتصابات سلایق و انتظارات را در نظر می گیریم اما اجازه ی دخالت نمی دهیم

استاندار لرستان گفت:درانتصاب مدیران سلایق و انتظارات را در نظر می گیریم همچنانکه در سطح مجلس، دولت و وزارت ها نیز دیده می شود اما اجازه ی دخالت نمی دهیم.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ فرهاد زیویار در مراسم روز دانشجو به تشریح حوادث ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران که سالروز آن با عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است، پرداخت و گفت: مقابله با استبداد و نظام سلطه اصالت دانشجو است.

وی حوادث بیش از یک قرن گذشته کشور از جمله جنگ ایران با انگلیس و روس، تحریم تنباکو، نهضت مشروطیت، نهضت نفت، قیام ۱۵ خرداد، حوادث روز دانشجو و انقلاب اسلامی ایران را به هم متصل برشمرد و در مورد جایگاه دانشجویان در این زمان، عنوان کرد: دانشجویان ما برای اهداف بزرگ جان خود را فدا کردند.

استاندار لرستان ادامه داد: دانشجو نسبت به حق کشورش و عدالت خواهی ساکت ننشسته و ما امروز این گونه دیدگاه و حرکت را گرامی می داریم.

فرهاد زیویار در ابتدای بخش پاسخ به سوالات دانشجویان به سختی ها و مشکلات دولت سیزدهم در زمان شروع به کار اشاره کرد و گفت: بدترین شرایط کشور در زمان شیوع کرونا، بدهی چندصد هزار میلیارد تومانی دولت و خالی بودن خزانه مهم ترین مشکلاتی بود که در زمان شروع دولت با آن مواجه بودیم که با اقدامات جهادی بخش زیادی از آن جبران شد.

وی یادآور شد: اقدام بزرگ تولید واکسن و واکسیناسیون حداکثری کرونا با تمام مشکلات کشور باعث کنترل این بیماری شد که به واسطه ی حرکت های جهادی دولت سیزدهم شکل گرفت.

استاندارلرستان تصریح کرد: در شرایطی که به خاطر تحریم های ناجوانمردانه مشکل عدم فروش نفت فشار مالی زیادی را متحمل دولت می کرد اعتماد بنفس و پیگیری های فراوان در دولت مردمی تا حدود زیادی بر این مشکل فائق آمد و زمینه ی مقاومت اقتصادی را فراهم کرد.

زیویار همچنین در مورد سوالی مبنی بر علت کمبود بودجه ی استان نسبت به سایر استان ها، اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم بودجه ی مصوب استان برای پروژه های عمرانی تنها ۲۰ میلیارد تومان بود که در این دولت به عدد ۱۵۰۰ میلیارد رسید و این مصداق یک جهش است.

وی اظهار داشت: توزیع بودجه به استان ها به نسبت مساحت و جمعیت آنها محاسبه می شود و از این حیث لرستان در جایگاه شانزدهم قرار دارد.

نماینده عالی دولت در لرستان افزود: با این وجود ما در دولت سیزدهم به لحاظ بودجه دوازدهم هستیم و از حد تعریف شده تخصیص بودجه ۴ پله بالاتر هستیم و با این تفاسیر چیزی از حق بودجه ای استان تضییع نمی شود.

زیویار با اشاره به ۱۵۰۰ پروژه ی نیمه فعال استان در ابتدای دولت که عمده ی آنها زیر ۵۰ درصد رشد داشتند و بسیاری از آنها امکان فعال شدن را نداشتند، گفت: اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت است و با توجه به شرایط خاص پروژه های لرستان که به ندرت به این عدد نزدیک بودند در سفر اول رئیس جمهور اعتبارات ویژه ای به ترتیب اولویت به تصویب رسید.

وی تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد را یکی از پروژه های اولویت دار در سفر اول رئیس جمهور معرفی کرد و عنوان کرد: با اعتباراتی که به این پروژه تخصیص داده شد این ورزشگاه آماده ی بهره برداری است.

استاندار لرستان در خصوص سوال انتصابات سفارشی و دخالت برخی مسئولین از جمله نمایندگان در آنها، گفت: ملاحظات در انتصاب مدیران اجتناب ناپذیر بوده و در سطح مجلس، دولت و وزارت ها نیز دیده می شود اما با دخالت متفاوت بوده و ما اجازه ی دخالت نمی دهیم.

 

زیویار تصریح کرد: در انتصابات به ویژه داخل استان نمی توان نسبت به سلایق و انتظارات هم استانی ها بی تفاوت باشیم و می بایست همه جوانب را در نظر بگیریم.

وی در مورد استفاده از مدیران جوان ابراز کرد: کشور ما و به فراخور آن استان ما نیاز مبرم به مدیران جوان و انقلابی دارد اما این باید توام با کارایی باشد.

استاندار لرستان ادامه داد: علاوه بر این که جوان گرایی باید مدنظر قرار گیرد، تربیت مدیران و نیروی انسانی کارآمد برای ادوار آینده نیز ضروری است.

زیویار درباره ی تخلفات کاندیداهای انتخابات و لابی برخی مدیران با افرادی که شانس رای آوری بالا دارند، اظهار کرد: هیات بازرسی تمام تحرکات را زیر نظر دارد و اگر تخلفی انجام شود برخورد می شود، ضمن این که شما هم اگر مواردی را سراغ دارید گزارش کنید.

فرهاد زیویار خطاب به دانشجویان مطالبه گر، گفت: شایسته است قبل از دامن زدن به اخبار دروغین و مخرب که به ویژه در فضای مجازی شکل می گیرند،تحقیق کرده و حقیقت موضوع را از مراجع ذیصلاح جویا شویم.

استاندار به موضوع خبر کذب بازگشت ۱۰ هزار میلیارد بودجه ی استان اشاره کرد و عنوان کرد: این خبر کذب در شرایطی منتشر شد که کل بودجه ی استان در طول سال نصف این مبلغ نیز نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ی برگشتی مربوط به اعتباری برای خرید ساختمان اداره کل امور مالیاتی بود که به دلیل جابجایی مدیر آن و قیمت های کاذبی که بنگاه های ساختمانی ایجاد کرده بودند برگشت خورد اما این اعتبار نه تنها ارتباطی به سایر حوزه های استان از جمله عمران و اقتصاد ندارد بلکه مجددا برای خرید ساختمان این دستگاه تخصیص پیدا خواهد کرد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا