آخرین خبرعلم و تکنولوژيعلمی و فناوریکرمانشاهکرمانشاه

استاندار کرمانشاه ؛
دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه نباید در حد برپایی نمایشگاه باقی بماند

استاندار کرمانشاه بر شکل گیری ارتباط بین پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه نباید صرفاً در حد برپایی یک نمایشگاه باقی بماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر سه شنبه _ پنجم دی_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه برپا شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از زیباترین جلوه‌های توانمندی فرزندان این استان نمایش آن در مجموعه نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی است.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه جلوه‌های بسیار خوبی از توانمندی پژوهشگران و مبتکران این استان به عرضه گذاشته است، افزود: مهمترین نکته‌ای که مدیران اجرایی باید به آن توجه کنند این است که این دستاوردها را صرفاً در حد برپایی یک نمایشگاه باقی نگذارند.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با دسته‌بندی مشخص گروه‌های تخصصی حاضر در این نمایشگاه و همچنین مجموعه‌هایی که نتوانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، با همکاری معاونت‌های استانداری و سازمان‌های اداری و اجرایی طی هفته‌های آینده از این گروه‌های تخصصی برای آشنایی و شکل گیری ارتباط مؤثر با دستگاه‌های مرتبط دعوت خواهیم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه خلاقیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی وجود دارد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم مجموعه‌های پژوهشی و نیز ابتکارات و اختراعات در حوزه‌های مختلف با فضای اجرایی این استان ارتباط پیدا کنند تا بتوانیم از این توانمندی‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

 

صحرایی خاطرنشان کرد: بهره گیری از این توانمندی‌ها از لحاظ کمیت و نیز کیفیت مزیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های استان در پی خواهد داشت و نیز گردش توانمندی‌ها در فضای بومی استان تقویت می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در قبال این خلاقیت‌ها و توانمندی‌های بومی وظیفه داریم آنها را به فعالان و مصرف کنندگان این توانمندی‌ها بشناسانیم تا با قید اولویت از آنها استفاده کنند.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دیدن این خلاقیت‌ها در این نمایشگاه مایه امیدواری است، ادامه داد: اگر زمینه عملی شدن این ایده‌ها و خلاقیت‌ها به صورت واقعی برای پژوهشگران و مبتکران فراهم شود بسیاری از آنها شکوفا شده و گره گشای خوبی برای استان و حتی فراتر از استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به نزدیکی سالگرد درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی دانشمند برجسته ایرانی، گفت: این افراد الگوها و ظرفیت‌های بزرگی در کشور هستند و بهترین گرامیداشت برای آنها شناسایی و استفاده مفید از توانمندی‌های پژوهشگران و مبتکران جامعه است.

 

صحرایی خاطر نشان کرد: نقطه زیبایی که معمولاً در این گونه نمایشگاه‌ها وجود دارد ابراز علاقه مبتکران و مخترعان به میهن خود است و این نشان می‌دهد که ایمان و توانمندی در وجود جوانان ما در یک جمع شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا