کرمانشاه

اجرای طرح آبرسانی به ۳۰ روستای استان کرمانشاه

با بهره برداری از پروژه گرگی مندک_ تراب، اهالی ۳۰ روستای شهرستانهای اسلام آباد غرب و گیلانغرب با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار و ۴۶۰ نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، یوسف اسماعیلی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان، پروژه آبرسانی تراب را یکی از پروژه های بزرگ استان دانست که با اجرای آن اهالی ۳۰ روستا در شهرستان های اسلام آبادغرب و گیلانغرب از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند خواهند شد.

وی به وضعیت منابع تامین آب شرب روستاهای استان اشاره کرد و گفت: آب شرب روستاهای استان از منابع زیرزمینی تامین می شود که میزان آبدهی این منابع ارتباط مستقیمی با بارندگی دارد. 

به گفته اسماعیلی خشکسالی چند سال اخیر و ضعیف بودن سفره های آب زیر زمینی شهرستان گیلانغرب؛ اهالی ۱۱ روستای این شهرستان را با مشکل افت فشار و قطعی آب مواجه ساخت که همین موضوع شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه را بر آن داشت تا جهت رفع مشکل اهالی این روستاها و ۱۹ روستای شهرستان اسلام آباد غرب به اجرای پروژه ای مشترک با نام گرگی مندرک_تراب، اقدام نماید.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان از تکمیل آبرسانی به پنج روستای این پروژه و در دست اقدام بودن آبرسانی به ۲۵ روستای دیگر خبر داد و خاطر نشان ساخت: پروژه آبرسانی گرگی مندرک_ تراب، شامل حفر سه حلقه چاه، ۱۰۲ کیلومتر خط انتقال، ۴۵ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت۹ باب ایستگاه پمپاژ، ۲۰ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۲۰۰۵ متر مکعب و یک هزار و ۴۵۰ دستگاه کنتور گذاری است که در حال حاضر این پروژه با اجرای ۴۰کیلومتر خط انتقال، ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت ۷ باب مخزن با ظرفیت هزار و ۴۳۰ مترمکعب، ساخت ۲ باب ایستگاه پمپاژ و حفر سه حلقه چاه در حال انجام است.

اسماعیلی در پایان از آب به عنوان مهمترین عامل توسعه روستاها نام برد و تصریح کرد: با توجه به کاهش سطح منابع تامین آب شرب استان مشترکین گرامی می بایست با رعایت نکات کاربردی مدیریت مصرف امانت داران شایسته برای نسل آینده باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا