اقتصادی

چوکا در مسیر اعتلا

به گزارش ماد به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این دیدار که باحضور محمد یاری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شرکت های قدیمی و با ظرفیت بالای اقتصادی که امکان احیا و دستیابی به سود داشته باشند، مورد توجه قرارخواهند گرفت.

نعمت الله ترکی گفت: هرگونه سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی باید با بازگشت سرمایه و افزایش سود و درآمد همراه باشد و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا سرمایه بازنشستگان را در حوزه‌های سودآور و قابل اتکا به ویژه با رویکرد سهامداری به جای بنگاهداری سرمایه گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری باید در جهت حفظ منافع بازنشستگان و افزایش سرمایه این عزیزان حرکت کنند، به نحوی که در یک برنامه مشخص، سهم حوزه اقتصادی صندوق در تامین حقوق و معیشت بازنشستگان به کاهش نیمی از سهم فعلی دولت منجر شود.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا نیز در این نشست، گفت: با توجه به اینکه اخیراً تثبیت در روند تولید چوکا هم اتفاق افتاده است به طور قطع اعلام خروج از زیاندهی چوکا برای تمامی فعالان صنعت به خصوص سهامداران این شرکت یعنی شستا و صندوق بازنشستگی کشوری خبری مسرت بخش و مهم است، اما شرط آن در گام نخست، خروج از زیاندهی، در مرحله دوم اجرای طرح های توسعه و سپس اشتغال‌زایی است.

مدیرعامل مجتمع چوب و کاغذ ایران هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت فعلی چوکای تالش، گفت: طرح افزایش سرمایه چوکا با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی آماده شده است.

باقر کاظمی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح افزایش سرمایه و خروج از زیان شرکت چوکا، در گام نخست این مجتمع تولیدی احیا شده و در گام های بعدی بتواند به سوددهی و تولید مناسب و درنهایت به اشتغال‌زایی بیشتر برای مردم منطقه دست یابد.

در این نشست، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شستا بر لزوم حمایت کارشناسی و برنامه ریزی شده جهت احیای چوکای تالش تاکید کردند.

چوکا یکی از قدیمی ترین و با ریشه ترین کارخانه های کشور در حوزه صنعت سلولزی می باشد. این شرکت یکی از نامی ترین و پرآوازه ترین کارخانه هایی بود که در روزگاری نه چندان دور این خطه را تبدیل به قطب تولید محصولات سلولزی در کشور کرده  بود.

در حال حاضر چوکا با اشتغال مستقیم 644 نفر و اشتغال غیر مستقیم حدود 1500 نفر یکی از صنایع اشتغال زا در استان گیلان محسوب می گردد. شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران با تولید 6محصول نهایی یکی از پر محصول ترین کارخانه ها در نوع خود می باشد. کاغذ سوپر کرافت – خمیر کاغذ کرافت – کاغذ کرافت – کاغذ فلوتینگ – کاغذ تست لاینر – کاغذ لاینر جزو محصولات اصلی این مجتمع عظیم تولیدی – صنعتی می باشد. میزان تولید قابل دسترس در سال جاری حدود 56000 تن می باشد. محصولات چوکا حدودا 7% سهم بازار را در اختیار دارد.

لازم به ذکر است که شرکت چوکا از شرکت های وابسته به هلدینگ سلولزی تاپیکو و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی می باشد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا