کرمانشاه

با حضور روسای بنیاد مستضعفان ، مسکن و سازمان بهزیستی و استاندار کرمانشاه:
 واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در کرمانشاه

مراسم واگذاری چهاردهمین واحد مسکونی خانواده‌های پرمعلول با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در کرمانشاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ماد، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز چهارده هزارمین واگذاری واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و بهزیستی را شاهد هستیم، در حال حاضر چهار هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر در حال احداث است و ما به سمتی حرکت می‌کنیم که هیچ خانواده دارای دو معلولی در کشور بدون خانه نباشند.

 

وی افزود: بنیاد برای احداث این واحدها ۵۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض تخصیص داده بود که ۴۷ درصد این واحدها در مناطق روستایی و ۵۳ درصد در مناطق شهری در ۳۱ استان کشور احداث شده است.

 

طراحی منازل مسکونی متناسب با نیاز معلولان

 

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ماد ، خاطرنشان کرد: به لطف خدا چهارده هزارمین واحد مسکونی در کرمانشاه افتتاح شد و این واحدها با هم‌افزایی نهادهای حمایتی برای افراد تحت پوشش بهزیستی که دو معلول یا بیشتر دارند، ساخته و واگذار شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برای احداث این پروژه سه مسئولیت بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است، به دلیل معلولیت طراحی ویژه‌ای برحسب نیاز خانواده معلولان انجام شده است تا آنها برای تردد به واحدها مشکلی نداشته باشند.

 

نیکزاد اضافه کرد: طراحی داخلی نیز مورد توجه بوده تا مناسب‌سازی برای استفاده از امکانات داخلی انجام گیرد، مسئولیت ساخت این واحدها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و سومین اقدامی که توسط بنیاد در مورد این واحدها انجام شده، بحث کمک هزینه ساخت بود که مبالغی از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) پرداخت شده است.

 

وی تاکید کرد: امروز صبح بازدیدی از پروژه فاخر سراج استان کرمانشاه به عمل آوردم، قابل ذکر است زمین این پروژه در بام کرمانشاه تهیه و طراحی و مراحل ثبت طرح انجام شده و اکنون در مرحله ساخت است. روند اجرای پروژه خوب است تلاش داریم بر اساس زمان‌بندی ۲۴ ماهه طرح را آماده تحویل کنیم.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر اساس تفاهمی که با استاندار کرمانشاه و مدیران محلی انجام دادیم مقرر شده است پنج تا ۱۰ درصد از مجموع این ۱۲ هزار واحد به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) واگذار شود.

 

 

 

تلاش برای روان‌سازی ارائه خدمات به سازمان بهزیستی

 

در ادامه مراسم علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ماد ، اظهارکرد: امروز در شهر کرمانشاه آئین واگذاری چهارده هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر با مشارکت نهادهای حمایتی و دولت مردمی انجام شد.

 

وی ادامه داد: مفتخر هستیم در این مجموعه که ۴۰ واحد مسکونی است، ذی‌نفعان اصلی سازمان بهزیستی در حوزه افراد دارای معلولیت و اختصاصاً خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر در این مکان حضور پیدا کرده‌اند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: این عزم برای سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مجموعه‌هایی که رکن توانمندسازی برای آنها با اهمیت است، مهم است و جلوه‌گری آن را امروز در این پروژه مشاهده کردیم.

 

قادری ادامه داد: خدا کمک می‌کند تا در راستای روان‌سازی خدمات و کمک به ذی‌نفعان سازمان بهزیستی نقش اساسی را ایفا کنیم

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا