کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه؛
فعالیت مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۵۵۰ نفر در استان کرمانشاه  

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: یک مرکز ماده ۱۶ به عنوان کمپ اجباری با ظرفیت ۵۵۰ نفر در استان کرمانشاه مشغول فعالیت است، در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر در این کمپ‌ها استقرار دارند و این افراد عموماً از طریق جمع‌آوری تیم غربالگر به این مرکز ارجاع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ماد، بهزاد شهبازی امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ با اشاره به فعالیت‌های پیشگیرانه در بهزیستی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه در اقداماتی همچون خودکشی، ابتلا به ایدز، روسپی‌گری و طلاق ورود جدی داشته است.

 

وی افزود: سازمان بهزیستی کرمانشاه ۱۰۷ مرکز مشاوره دارد که ۵۱ مورد از این مراکز به سامانه تصمیم که سامانه‌ای مربوط به طلاق است که تاکنون با مشاوره‌های انجام شده آمار ۲۵ درصدی سازش در مراکز مشاوره‌ای این سازمان مشاهده می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: مرکز تلفنی رایگان ۱۴۸۰ به منظور جلوگیری از امر اعتیاد، خودکشی و کودک‌آزاری راه‌اندازی شده است که از ۸:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به صورت رایگان خدمات می‌دهد و در صورت قانع نشدن به صورت حضوری به مشاوران ارجاع می‌شوند.

 

شهبازی اضافه کرد: استان کرمانشاه به لحاظ درگیری با اعتیاد در رده‌های میانه جدول کشور است و رشد معناداری وجود دارد، چراکه میان معتادان با معتادان متجاهر ازهم‌گسیختگی است.

 

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی در مقابله با اعتیاد تاکید کرد: یکی از این اقدامات ایجاد پنج سرپناه شبانه به‌ویژه در ایام سرد سال که توزیع اقلام بهداشتی و مراقبتی به منظور جلوگیری از برخی بیماری‌ها مانند ایدز که از ساعت هشت شب پذیرش انجام می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: ۳۱ مرکز اقامتی میان مدت که موضوع ماده ۱۵ موادمخدر است در سراسر استان فعالیت دارد که محلی برای درمان معتادان خود معرف است و هم‌اکنون حدود یک هزار نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

 

شهبازی تصریح کرد: یک مرکز ماده ۱۶ نیز به عنوان کمپ اجباری با ظرفیت ۵۵۰ نفر در استان کرمانشاه مشغول فعالیت بوده و در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر در این کمپ‌ها قرار دارند و این افراد عموماً از طریق جمع‌آوری تیم غربالگر به این مرکز ارجاع می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه وجود معتادان جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مردم استان کرمانشاه است، گفت: معضل معتادان در استان کرمانشاه باید به‌طور جدی‌تری پیگیری شود و تصمیمات مناسبی در راستای جمع‌آوری و کاهش جمعیت آن‌ها انجام گیرد، در غیر این صورت و بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۰۵ هشت هزار معتاد خواهیم داشت

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا