آذربایجان غربیاخبار استان ها

یکی از سیاست‌های مهم دولت تثبیت جمعیت روستایی است

استاندار آذربایجان‌غربی اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در روستاها و تسریع در واگذاری زمین به متقاضیان را ضروری دانست و گفت: این امر علاوه بر تثبیت جمعیت روستایی، به مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها را منجر می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همه متقاضیان دارای شرایط از ظرفیت نهضت ملی مسکن به بهترین شکل ممکن و در سریع ترین زمان بهره مند شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین سیاست ها، تثبیت جمعیت روستایی با ارتقای شاخص های توسعه ای و رفاه روستاها بوده و طرح نهضت ملی مسکن به کمک این رویکرد آمده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روستاییان، قشر مولد جامعه هستند، بیان داشت: با تثبیت جمعیت در روستاها، می توان زمینه تولید بیشتر را فراهم کرده و امکانات لازم برای این امر نیز مهیا شود.

معتمدیان یکی از مهمترین بخش های اجرای طرح نهضت ملی مسکن را موضوع آماده سازی زمین عنوان کرد و گفت: از همه ظرفیت ها برای تسریع در آماده سازی استفاده کرده و زمین با امکانات لازم در بازه زمانی مشخص در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی مزیت های نهضت ملی مسکن در روستاها را در برخی از موارد بیشتر از شهرها دانست و یادآور شد: امکان واگذاری ۹۹ ساله و بدون هزینه، ارائه تسهیلات ارزان قیمت نسبت به شهر و همچنین وسعت بسیار بیشتر از زمین های شهری و در کنار آن هزینه های کمتر ساخت، از جمله این مزیت ها به شمار می رود.

معتمدیان در پایان با تاکید بر اینکه دولت به دنبال کاهش سهم آورده متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: در این راستا می توان کاهش هزینه زمین را به عنوان یک مزیت دانست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا