اخبار استان هاایلام

حوزه ورزش ایلام از نبود خوابگاه ورزشی رنج می برد

معاون عمرانی استاندار ایلام احداث خوابگاه برای ورزشکاران با ظرفیت ۴۰۰ نفر را از نیازهای حوزه ورزش این استان اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان ایلام به علت نبود خوابگاه، مسابقات ملی و بین المللی به‌سختی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ماد_ سعید هژبری در حاشیه نشست وبیناری شورای عالی ورزش و تربیت بدنی که به حضور ریاست محترم جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۵ پروژه نیمه‌تمام ورزشی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در استان وجود دارد که تاکنون ۹۴ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده و تکمیل این پروژه‌ها ۳۲۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت حوزه ورزش و نقش آن در نشاط اجتماعی و تقویت پایه‌های ورزش حرفه‌ای، نیازمند توجه خاص دولت در این زمینه هستیم.

هژبری با اشاره به اینکه ۲۷۷ باب فضای ورزشی در استان وجود دارد که ۲۵ باب از آن‌ها فرسوده است، ادامه داد: برای ترمیم و نوسازی این فضاها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: تجهیز مجموعه ورزشی و استادیوم ۱۵ هزار نفری ایلام به طور کامل انجام نشده است که تکمیل آن نیز نیازمند ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی، احداث خوابگاه برای ورزشکاران با ظرفیت ۴۰۰ نفر را از دیگر نیازهای استان اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان به علت نبود خوابگاه، مسابقات ملی و بین المللی به‌سختی در استان برگزار می‌شود.

هژبری سرانه استاندارد فضای ورزشی این استان را ۲ متر عنوان کرد و یادآور شد: سرانه فضای ورزشی در استان ۷۳ درصد مترمربع دولتی و میانگین سرانه خصوصی و دولتی در استان به اعضای هر نفر ۹۷ صدم متر مربع است.

معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۹۶ میلیارد تومان اعتبار به حوزه ورزش اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اعتبار استانی سال‌جاری ۱۲۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد رشد داشته است.

هژبری خاطرنشان کرد: در مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری ۱۱۲ میلیارد تومان برای ورزش استان تصویب شد که تاکنون ۵۰ درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا