اخبار استان هاکرمانشاه

۳۲ پروژه بخش کشاورزی استان کرمانشاه در دهه فجر افتتاح می شود 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۳۲ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار ۲۳۳میلیارد و ۱۵۲میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۵۹نفر افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ مهندس علی چاله چاله با اعلام این خبر افزود: گزارش تفکیکی ۳۲پروژه قابل افتتاح ذکر شده شامل؛ ۱۶پروژه در زیر بخش آب و خاک، ۳پروژه باغبانی ، ۱۰پروژه تولیدات دامی و ۳ پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

مهندس چاله چاله خاطرنشان کرد: برای ۱۶ پروژه آب و خاک ۲۳ میلیارد و ۶۲۰میلیون تومان هزینه شده که شامل ۲۲میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان اعتبار عمرانی و ۷۳۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان آن هم سهم مجریان طرح ها ست و اشتغالزایی پروژه ها بخش آب و خاک نیز ۲۸۱نفر خواهد بود.

وی سپس در تشریح پروژه های باغبانی قابل افتتاح گفت: در زیر بخش باغبانی ۳ پروژه با اعتبار ۵میلیارد و ۴۵۰میلیون تومان افتتاح خواهد شد،که ۸۱۰میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بیش از ۴میلیارد و ۶۴۰ میلیون آن نیز سهم مجریان پروژه ها بوده که اشتغالزایی این طرح ها نیز ۴ نفر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به پروژه های تولیدات دامی نیز گریزی زد و یادآور شد: در بخش تولیدات دامی نیز ۱۰ پروژه با اعتبار ۶۶میلیارد و ۸۲میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۴ نفر افتتاح خواهد شد،که ۵۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان آن سهم مجریان طرح ها و ۱۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان آن نیز شامل تسهیلات بانکی است.

مهندس چاله چاله سپس پروژه های صنایع تبدیلی را شامل ۳پروژه با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان قلمداد کرد و اظهار داشت: از این میزان سرمایه گذاری ۱۳میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و ۱۲۵ میلیارد تومان سهم مجریان پروژه‌ها بوده که در این زیر بخش نیز اشتغالزایی پروژه ها ۴۰ نفر خواهد بود.

وی در پایان شعار سال وزارت جهاد کشاورزی در ایام الله دهه مبارکه فجر را «کشاورزی دانش بنیان ،پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی» عنوان کرد و گفت؛ در شرایط تحریم ها وزارت جهاد کشاورزی با تکیه بر توان داخلی موفق شد در تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم خودکفایی را برای کشور به ارمغان آورد که این مهم موفقیت بزرگی در بحث امنیت غذایی کشور به حساب می آید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا