سلامتکرمانشاه

از همکاری و تعامل سازمان نظام پزشکی استقبال می کنیم

رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کرمانشاه ظهر امروز با دکتر محمدی سرپرست دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

 ‌در این نشست نماینده گروههای مختلف ، مشکلات و چالش های حوزه مربوطه خود را از جمله گروههای آزمایشگاهی، مامایی ، کارشناسان پروانه دار، داروسازان، دندانپزشکان و پزشکان عمومی و متخصصان را مطرح نمودند.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر حیدری رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت:  انتصاب شما را به عنوان سرپرست دانشگاه تبریک و به مجموعه مدیریتی قبلی که خود شما هم به عنوان معا‌ون یکی از آنان بودید، به دلیل زحماتی که برای جامعه پزشکی کشیدید، خداقوت می گوییم.

 

ما در این نشست به نمایندگی از همکاران ، مشکلات و معضلاتی را که در جامعه پزشکی وجود دارد، مطرح می‌نماییم و انتظار تلاش برای رفع این مشکلات داریم.

 

دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

حضور شما همکاران گرامی در دانشگاه مایه دلگرمی ما است. مشکلات مطرح شده و دغدغه های نظام پزشکی و دانشگاه در یک راستا است و این‌ مشکلات در دانشگاه چالش های زیادی را به وجود آورده و تاثیر گذاشته است‌.

 

ما جامعه پزشکی مظلوم و محجوب هستیم و معمولا مشکلات را نزد خودمان‌ مطرح می کنیم و شاید این مشکلات به درستی به اطلاع تصمیم‌گیران نمی رسد. 

 

در جلسه روز گذشته در سازمان برنامه و بودجه همین مسائل و نیز بارها با مسولان ارشد استانی مطرح کرده ایم . همه ما وظیفه داریم این مشکلات را در خارج از جامعه پزشکی برای سیاستگذاران تببین نماییم.

 

متاسفانه جوی در جامعه علیه جامعه پزشکی شکل گرفته و برخی از افراد درون این‌جامعه هم با طرح مسائلی در حقیقت خودزنی کرده ، با انحراف اذهان مسوولان و جامعه ، لطمات جبران ناپذیری بر همکاران وارد می کنند.

 

در حالی که ما باید با هم افزایی و پشتیبانی از یکدیگر ، برای احقاق حقوق خود تلاش کنیم ، این افراد حیثیت جامعه پزشکی را خدشه دار کرده و ذهنیت جامعه و تصمیم سازان را نسبت به این قشر شریف غبارآلود می کنند که بهتر آن است نظام پزشکی در مقابل این افراد و آسیب زدن به همکاران بايستند. 

 

دانشگاه از همکاری و تعامل سازمان نظام پزشکی استقبال می کند و در خصوص مشکلات مطرح شده در این نشست با جلسات متعدد و کارشناسی و تخصصی با اعضای نظام پزشکی در مسیر حل آنها و ارائه راهکارهای مناسب و پیگیری های مشترک ، گفتگو و تبادل نظر خواهیم کرد.

 

 گفتنی است در این نشست توسط اعضای هیات مدیره نظام پزشکی برخی از مشکلات جامعه پزشکی ازجمله افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاهها ، سقف حقوق ، نسخه نویسی الکترونیکی ، پرداخت پلکانی و طرح قاصدک ، مالیاتهای پزشکان، تعرفه های ناعادلانه ، اعلام با تاخیر تعرفه ها ، تاخیر در پرداخت کارانه ها و سایر مطالبات مالی و هجمه های مختلف به جامعه پزشکی ، علیرغم دفاع همیشگی از سلامت مردم مطرح گردید.

 

 همچنین موضوعاتی چون قیمت بالای کیت های آزمایشگاهی و افزایش حقوق پرسنل شاغل در مراکز آزمایشگاهی که کارآفرینی و اشتغال زایی خوبی در استان ایجاد کرده اند، موجب بروز مشکلاتی گردیده است، ارائه گردید.

 

 مشکلات صنف های کارشناسان پروانه دار از جمله فیزیوتراپی، گفتار و کار درمانی، شنوایی و بینایی سنجی و … ، مشکلات پزشکان طرحی و قرار دادی مانند بیمه آنان، مبلغ قرارداد پایین، حجم کاری اینترنها و دستیاران، عدم صدور مجوز مطب به نیروهای طرحی و عدم پرداخت به موقع حق ماندگاری و حق کرونا، از دیگر چالش هایی بود که در این نشست بیان شد.

 

 در حوزه دارویی نیز مشکلاتی همچون لحاظ نشدن حق فنی داروخانه ها در قانون بودجه، کمبود و افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی عنوان شد و در بخش دندانپزشکی فضای کوچک، فرسوده و نامناسب دانشکده دندانپزشکی و فعالیت افراد فاقد تخصص و صلاحیت به عنوان دندانساز و دندانپزشک تجربی مطرح گردید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا