کرمانشاه

شهردار منطقه دو کرمانشاه:
پُلِ 50 ساله “جوانشیر” کرمانشاه مرمت می‌شود

شهردار منطقه دو کرمانشاه از آغاز بازسازی نمای ظاهری پل قدیمی جوانشیر خبر داد.  

به گزارش خبرنگار ماد ، مهندس حامد لعل بخش، با اشاره به قدمت 50 ساله این پل، گفت: ساخت پُل جوانشیر سال 1346 آغاز و در سال 1351 به بهره برداری رسید.

 

وی افزود: این پُل 24 متر طول داشته و ارتفاع آن نیز از سطح زمین حدود شش متر است.

 

لعل بخش کاربرد این پُل را اتصال محله جوانشیر به بازارهای سنتی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در یک سمت پل، محله جوانشیر قرار داشته و در سمت دیگر آن بازارهای علاف‌خانه، طلافروشان، بازار کُردها و سایر بازارهای قدیمی کرمانشاه قرار دارد.

 

وی افزود: با توجه به قدیمی بودن این پل، با پیشنهاد شهردار کرمانشاه از سال گذشته طرح‌هایی برای بازسازی نمای ظاهری این پل پیشنهاد شد که هم بصورت سنتی بوده و هم اسلامی باشد، چرا که یک سمت پل به «مسجد آیت الله میبدی» درمحله جوانشیر منتهی می‌شود.

 

شهردار منطقه دو کرمانشاه گفت: در همین راستا بر اساس طرح پیشنهاد شده قرار است که زیرپل در قسمت هایی که آهن به کار رفته “شمسه کاری” صورت گیرد(شیشه های رنگی که در مساجد کاربرد دارد).

 

وی افزود: همچنین پایه ها، پیشانی و نرده های پل نیز با توجه به نزدیکی آن به بازارهای سنتی با آجرهای سنتی بازسازی می شود.

 

به گفته لعل بخش برای بازسازی و مرمت نمای ظاهری پل حدود 200 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

 

شهردار منطقه دو کرمانشاه با اشاره به شروع عملیات اجرایی این پروژه از نهم فروردین ماه امسال، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا حدود یک ماه دیگر این پروژه به اتمام می رسد و اطمینان داریم این پروژه به کار ماندگاری در کرمانشاه تبدیل می شود.

 

لعل بخش با اشاره به برنامه‌های تکمیلی برای محدوده پل جوانشیر، گفت: دیواره کناری پل در کنار مسجد نیز قابلیت انجام کارهای سنتی دارد که پیگیر آن هستیم.

 

وی افزود: همچنین فاصله محدوده کناری پل تا واحدهای تجاری در خیابان جوانشیر، 500 مترمربع فضای خالی دارد که می توانیم آن را به واحدهای تجاری جهت درآمدزایی شهرداری تبدیل کنیم که این امر نیازمند مصوبه شورای شهر است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا